Garantie & bepalingen

Tablet2Day.nl staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.


Tablet2Day.nl
 levert  12 maanden garantie op je bestelde product. Garantietermijn gaat in op de dag van aankoop met een vervaltermijn van 12 maanden. De Apple iPad 4 kan worden ge-update t/m iOS 10. Deze beperking valt niet onder garantie. De overige modellen (Apple iPad)  ondersteunen momenteel nog alle updates.  

Op al onze producten heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 12 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.

Extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan de wettelijke rechten. Wanneer je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen.

Alle refurbished producten hebben het keurmerk refurbished Device

Op de refurbished producten wordt zelfs 24 maanden garantie gegeven.

Alle refurbished devices krijgen voordat ze verkocht worden een uitgebreide kwaliteitscheck waarbij ze op meer dan 50 punten worden gecontroleerd. Eventuele defecte onderdelen worden daarbij vervangen door nieuwe onderdelen. Omdat wij achter onze refurbished devices en de kwaliteit daarvan staan, ontvang je (naast bovengenoemde wettelijke garantie) bij ons 2 jaar garantie op je aankoop.

Reparatie is uitgesloten, wanneer u de tablet al eerder bij een andere reparateur dan Tablet2Day.nl heeft laten repareren. Wij kunnen namelijk geen garantie geven op reparaties uitgevoerd door derden.

Wat valt onder garantie?

Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Wanneer het device dan binnen de garantietermijn defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie.


Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer functioneert);
  • Knoppen op het device, met uitzondering van de touch-ID functionaliteit;

Wat valt buiten de garantie?

Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Tablet2day.

Onderstaande punten vallen buiten de garantie:

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
  • Gebogen toestellen;
  • Gebroken simkaartlezer;
  • De touch-ID functionaliteit bij vervanging van de homebutton;
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X;
  • Gebroken cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden)*
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex;
  • Loslatende coating bij Retina schermen;
  • Refurbished iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie;
  • Bij iPhone 7 (Plus) / iPhone 8 (Plus) toestellen is de homebutton niet te repareren, dus hierop kunnen wij geen garantie geven.

* Alhoewel de devices goed worden gecontroleerd, kunnen de accu’s in alle iPhones en iPads na verloop van tijd ‘snel’ leeglopen of warm worden. Indien binnen de 12 maanden garantietermijn de capaciteit is teruggelopen naar minder dan 70% van de originele laadcapaciteit, kunnen wij de accu voor je vervangen tegen gereduceerde kosten. Mocht dit het geval zijn, en je wilt de accu vervangen (tegen betaling), neem dan contact met ons op. 


Een door tablet2day.nl, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die je als de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.


Ons retouradres is:
Tablet2Day.nl
afd. Garantieafhandeling
Botterstraat 47
1271XL Huizen

E : info@Tablet2Day.nl
T :  (+31) 035 203 1305

1- Voor een snelle afhandeling, je reparatie vooraf aanmelden via: support@tablet2day.nl?
2- Zorg er altijd voor dat je iCloud en/of pincode / beveiliging zijn afgemeld, wanneer je een defect product retour stuurt, anders kunnen wij je reparatieverzoek niet in behandeling nemen.
3- Alle toebehoren van de tablet dienen aanwezig te zijn in het te retourneren pakket.
4- Je factuur is tevens het garantiebewijs. Stuur deze (of een kopie) mee retour, anders kunnen wij je garantie-aanvraag niet in behandeling nemen. 

De waardering van www.tablet2day.nl bij Webwinkel Keurmerk Klantbeoordelingen is 10.0/10 gebaseerd op 1 reviews.